1/26/2015

Work in progress: website ALMG

ALMG is één van onze IT- spelers mét karakter, die we jullie graag nog even onder de aandacht brengen. Hun product Keylib is dé oplossing voor geautomatiseerd testen. Eerder maakten we hiervoor een korte animatie om de voordelen ervan te visualiseren. Met succes. Keylib groeit verder. Dus wij mogen weer aan de slag. We zijn daarom 'as we speak' druk bezig met een nieuwe website, om ALMG én Keylib online nog beter vindbaar en beleefbaar te maken. De tijdelijke website vind je hier, geïnspireerd op het ontwerp van de nieuwe. We houden jullie op de hoogte!

1/23/2015

Euler Hermes: Relaties bouwen met #Karakter

Klanten met een dorst naar kennis en kunde op het gebied van kredietverzekeringen, incasso en garanties complimenteren. Met een heldere kijk op kansen en risico's. Een frisse blik op zaken ook. En concreet en perfect passend antwoord op hun vraag. Dat smaakt naar meer. Om hieraan ook communicatief invulling te geven, hebben we voor Euler Hermes een karaktervolle activatie ingevuld, waarbij water een centraal thema bood om een helder beeld te schetsen van de kansrijke samenwerking die wacht voor nieuwe relaties!


1/15/2015

Nieuwe huisstijl en website CEO Lab

Customer Experience Optimisation. Drie woorden, die inmiddels van cruciaal belang blijken voor het bouwen en onderhouden van waardevolle klantrelaties. Organisaties, instellingen en bedrijven weten dan ook steeds vaker de weg te vinden naar experts die hen helpen om op eigen kracht te leren luisteren naar de verhalen van klanten, hun gedrag te veranderen, prestaties te verbeteren en dienstverlening te optimaliseren. En ja, dat heeft weer alles met loyaliteit en gedrag te maken.

Dat is precies waar CEO Lab unieke waarde toevoegt. Concreet, proactief, interactief. En persoonlijk. Want we zijn allemaal wel eens klant. En hebben ieder zo ons eigen verhaal. Door te luisteren naar die verhalen en deze om te zetten in concrete, controleerbare acties en direct contact tussen klanten en aanbieders van diensten, producten, etc., gaat CEO Lab veel verder dan eenvoudige klantentevredenheidsonderzoeken. Met FeedbackRadar, de unieke tool waarmee CEO Lab organisaties en ondernemingen concreet helpt om klantverhalen daadwerkelijk om te zetten in doelgerichte verbetertrajecten.

Voor CEO Lab ontwikkelde Aditude de huisstijl en diverse middelen, waaronder de website. Daarnaast tekende het team van Aditude ook voor de complete brand creation voor FeedbackRadar.





1/12/2015

Even voorstellen: Quentin Buiteman



Het was even zoeken, maar we hebben hem gevonden. Quentin Buiteman - onze webdeveloper.

Gelukkig beschikt Quentin over het nodige Karakter. Niks rustig de spreekwoordelijke kat uit de boom kijken, maar meteen achter een bureau vol mooie klussen aanschuiven. En iemand met Quentin’s Karakter is daar natuurlijk niet van onder de indruk. Wij zijn wél onder de indruk. Van zijn skills én snelheid. Onder andere.

Zijn superpowers? Clean code. Performance. Responsive design.

Je zult van Quentin weinig horen, behalve het ritmische geluid van toetsenbord en muis. Maar dat maakt zijn aanwezigheid niet minder merkbaar. En die aanwezigheid laat Quentin vooral merken door gewoon goed werk te leveren.

Zonder stress. Zo hebben we inmiddels wel gemerkt dat Quentin absoluut niet onder de indruk is van deadlines. We verwachten op maandagochtend inmiddels niet anders dan een kalm ‘komt wel goed’ en ‘moet wel lukken’ op elke vraag op het gebied van webdevelopment.


En dat is maar goed ook.
We hebben nog veel meer mooie plannen. Ambities.


Met de komst van Quentin hebben we weer (een) Karakter aan het team toegevoegd. Het wordt niet alleen een jaar vol Karakter, maar ook een creative warehouse (letterlijk!) vol… precies, u raadt het al...

1/06/2015

Nieuwe website Aditude "under construction"

Bij Aditude bouwen we merken met Karakter. Sinds 2007. Grote merken, kleine merken. Merken met dromen, doelen en ambities. Om relevante posities in te nemen in de hoofden en harten van de mensen die deze merken hun bestaansrecht geven. Mensen zoals wij. Mensen zoals jij. Mensen die niet meer gevoelig zijn voor holle frasen of loze beloften. Mensen met een kritische houding ten aanzien van alles wat alleen dient om meer te verkopen. Logisch. De merken van morgen zijn de merken die handelen naar wat mensen vandaag verwachten. Luisterende merken. Merken die dichtbij de mensen staan. Die er zijn zodra mensen daarom vragen. The right place at the right time. Maar dan: with the right story. Merken met een verhaal. Een goed verhaal. Dat echt, authentiek en relevant is. Dat is waar wij met ons team sinds de start waarde toevoegen.

Het zal de oplettende lezer van onze blog zeker zijn opgevallen dat die waarde die wij toevoegen, zich steeds vaker online manifesteert. Anders gezegd, bij Aditude bouwen wij INTERACTIEVE merken met Karakter. Interactie, de wisselwerking tussen dromen en doelen, denken en doen, wens en vervulling, vraag en antwoord, zoeken en vinden, bouwen en onderhouden.  En inmiddels weten steeds meer merken ons bureau te vinden om hun online strategie, hun content marketing, hun online vindbaarheid, hun relevantie, hun online activatie, hun conversie, hun online branding de beleving en het Karakter meer te geven die hun merk verdient.

Logisch, dat we even wat extra tijd hebben genomen om onze eigen website eens flink onder handen te nemen. Maar inmiddels staat het concept, is de technische fase vergevorderd en krijgt de content steeds meer vorm. Nog enkele weken, kortom, dan zullen we onze nieuwe website lanceren. En het belooft er weer eentje te worden met... precies, u raadt het al...

1/05/2015

Even voorstellen: Ludo Poot


Het zal je niet ontgaan zijn, Aditude is aan het groeien. En we gaan nog even door. Aditude verwelkomt als nieuwe stagiair Ludo Poot. Ludo zit in de talent group van het derde jaar van het Grafisch Lyceum Rotterdam en volgt de opleiding Interactive media design. En tijdens zijn sollicitatie was het meteen duidelijk. De deur staat open voor Ludo. Een veelbelovend portfolio, waar creativiteit, skills, maar ook ambitie trok ons over de streep. Grafisch ontwerp, animaties, video, web of fotografie, noem het en Ludo heeft er kaas van gegeten. Spreekwoordelijk dan, hè. Met name webdesign en -development smaken naar meer.

Bij Aditude zal Ludo bijspringen op zowel interactief ontwerp als webdesign. Maar Ludo heeft meer in zijn mars, want deze op het eerste gezicht rustig ogende jongen heeft een wilde kant. Zo zegt hij dat je hem altijd kan wakker maken voor een tochtje door de modder op z’n mountainbike, al vragen wij ons af of iemand dat ook daadwerkelijk al eens heeft geprobeerd. Enfin, ook wielrennen, bouwen aan zijn eigen computer en fotograferen tekenen Ludo’s karakter. Kortom, voor Ludo is 2015 bij Aditude met een vliegende start begonnen. Dat belooft wat!



1/02/2015

Even voorstellen: Nicke Smeets

Tijdens haar master Filmstudies en Visuele cultuur ontbrak het Nicke zeker niet aan het nodige schrijfwerk. Zo’n studie is nou niet bepaald het wetenschappelijke equivalent van een Netflix-marathon. Schrijven kan Nicke dus wel, en dat is precies wat ze hier komt doen als copywriter.

Het kijken van zowel als goede als slechte films doet Nicke nog steeds graag, maar voor het schrijven van (school)verslagen hoeven we Nicke niet wakker te maken. Nee. Schrijven is het probleem niet. Alleen dan wél graag een stuk tekst met een creatieve uitdaging.

We mogen Nicke eigenlijk nergens voor wakker maken. Hoewel we begrepen hebben dat we haar wél wakker mogen maken voor extra slaap, en dus komen we dan toch weer tot de conclusie dat het maar goed is dat de wekker ons die zorg uit handen neemt. En zoals Nicke daar zelf aan toe zou voegen: #padoemtssssjjj. Want waar zouden we zijn zonder humor?

Koken doet ze graag in uitdagende keukens en dat heeft niets met design te maken. Als ze zich eens niet in bochten wringt gedurende een yoga-sessie, dan doet ze dat wel in de veganistische keuken. Het liefst voor én met familie en vrienden. We begrijpen dat het in haar teksten onmerkbaar is, maar die zachte G horen we op kantoor natuurlijk wél en dat Nicke ‘Gezellig’ met een hoofdletter schrijft moge duidelijk zijn. Als copywriter schrijft ze Karakter overigens ook met een hoofdletter.



1/01/2015

Wij van Aditude Creative Agency wensen u een jaar vol: plezier, lekker eten, brainstormen, ambitie, gezondheid, groei, vriendschap, wijn, hangovers, zon, geluk, nieuwe ervaringen, inspiratie, schoonheid, succes, liefde, aanraking, ontwikkeling, momentjes, slagroomtaart, strandwandelingen, nieuwe dingen, oude dingen, sales, dromen, verassingen, zonsondergangen, zonsopgangen, boottochtjes, droombanen, talent, campagnes, palmbomen, tropische stranden, bier, pitchers, pitchen, raketijsjes, pepernoten, bank-hang-dagen, reisverhalen, ontmoetingen, omzet, afzet, uitzet, wereldreizen, huisfeesten, tuinfeesten, pizza, toverballen, ballonvluchten, orders, horizonverbreding, kermisattracties, sportwagens, winst, draaikonten, sport, denksport, lachen, harder lachen, buikpijn van het lachen, ook ’n traantje, omhelzingen, loyaliteit, skaten, fietstochtjes, duinen, schelpen zoeken, creativiteit, kunst maken, rotzooi maken, schaatsen, sneeuwengelen, klompengolf, zeepkisten, bloemen, boomhutten, succesverhalen, muziek, zingen, dansen…


Maar bovenal wensen wij u een jaar met KARAKTER!