2/28/2013

Strategy Sessions with Character: Studio Gewoon

Bij Aditude bouwen wij merken met karakter. En dat doen we al sinds 2007. Bij de start lag het zwaartepunt van onze dienstverlening op conceptontwikkeling, creatie, copywriting en later kwamen daar ook art direction, design en fotografie bij.

Natuurlijk zagen we dat met de tijd het bouwen van sterke, relevante merken zich meer en meer verplaatste richting online en mobile. Dus gingen we op zoek naar een meer solide oplossing dan 'nee' verkopen, of erger, zomaar een digi-freelancer of verdwaald webbureautje-in-de-marge inhuren.

Eind 2011 vonden we de oplossing in Studio Gewoon. Een jong, verfrissend en bovenal creatief betrokken bureau voor online branding. En begin 2012 mochten we het team verwelkomen in ons pand. Inmiddels ruim een jaar, talrijke succesvolle projecten en een gezamenlijke verhuizing begin 2013 verder, krijgt de samenwerking meer en meer vorm.

Logisch, dat wij elkaar ook vanuit eigen expertise vooruit helpen. Zij ons met online, wij hen met creatie en strategie. Zo mochten wij ons half 2012 al verheugen op een radicale verbetering van onze website. En Studio Gewoon mocht rekenen op onze denk- en creatiekracht. Via een serie strategische sessies zijn we teruggegaan naar de basis, om vanuit een verscherpte focus op visie, missie, waarden en merkwereld te komen tot een heldere positionering met goed werkbare tools om de profilering van Studio Gewoon, inclusief nieuwe propositie, beeldtaal en website verder in co-creatie vorm te geven.

Al met al een mooi resultaat van het intensief bouwen aan een samenwerking met karakter. Maar, toegegeven, dat is voor beide bureaus toch ook wel weer heel gewoon...

Aditude_Creatieve_Sessie




2/27/2013

Presenteren met Karakter: rapportkaften 'On-Air Computing Co.'

Sommige merken zijn een feest om voor te werken. En in de regel levert dat ook bijzonder resultaat op. Zoals de corporate identity die wij vorig jaar mochten ontwikkelen voor een bijzondere Cloud start-up. Dit jaar zetten we de volgende stappen in het verder uitrollen van dit unieke merk. Dat betekent: terug naar de drukpers voor nog meer bijzondere productietrajecten. Ditmaal realiseerden we een oplossing om iedere presentatie of publicatie écht karakter mee te geven. Van het duplexen van exclusief geproduceerde papiersoorten tot het aanbrengen van een stijlvolle combinatie van blinddruk en foliedruk. Tot in elk detail werd de identiteit perfect doorvertaald, inclusief messing boekschroeven om de beleving van authenticiteit ongeëvenaarde kwaliteit in Cloud computing helemaal compleet te maken.


2/26/2013

Campagne Den Breejen Groep

Hoe maak je van een sterk bedrijf een sterk merk? Bij Aditude weten we daar wel antwoord op. Zoals toen we eind 2012 gevraagd werden een centraal communicatiethema te ontwikkelen voor de verschillende divisies van de Den Breejen Groep in binnen- en buitenland.

'Hollands Meesterschap' vormde de creatief-strategische basis van de communicatie. Immers, zeker als het gaat om lokaal schilderwerk kopt de campagne terecht: 'De hand van onze vakman herkent u direct.' En met reden sluit Den Breejen Schilders de advertentie af met de pleiterik: 'Wij maken werk van meesterlijk schilderwerk'.

Ook werden we gevraagd de campagne internationaal door te vertalen. Dat leverde een interessante kwinkslag op voor de scheepsschilders op de Oost-Europese markt: 'Signature Ship painting with the touch of the Dutch Masters.'

En zo is wederom een sterk bedrijf als sterk merk even treffend als karaktervol in één mooie volzin verpakt.



2/01/2013

Ook dat is Karakter: Aditude is weer bereikbaar op 0183-664588

KPN toont karakter. De tijdens de verhuizing ontstane technische hobbel is met zeer grote spoed genomen, de problemen verholpen, het tijdelijke nummer uitgeschakeld en de centrale op z'n nieuwe plek geïnstalleerd en werkend. Kortom, de verhuizing van ons reguliere telefoonnummer door KPN is geslaagd!

Vanaf nu zijn wij als vanouds weer te bereiken op telefoonnummer: 0183 - 66 45 88.