3/16/2011

Corporate identiteit Care-Go

Dé lichte bedrijfswagengarage van Nederland worden. Natuurlijk, dat is nogal een ambitie. En dat word je niet zomaar. Daar gaan jaren van bouwen aan vooraf. Voor Care-Go was en is dat niet anders.

Voorheen waren de reparatie-, onderhoud- en schadeservices van dit innovatieve bedrijf onderdeel van BE-Combi, de toonaangevende speler op de markt voor verkoop en verhuur van trekkers en opleggers voor rijbewijs B+E.

Toen BE-Combi zich steeds verder specialiseerde en naast zijn commerciële activiteiten ook in de ontwikkeling en productie van slimme mobiliteitsoplossingen in het segment B+E, was de tijd rijp voor splitsing van activiteiten.

Een nieuwe locatie werd gezocht, een nieuw pand gebouwd. En inmiddels zijn diverse bedrijven gevestigd in - wat inmiddels aan toenemende bekendheid geniet - 'het Mobiliteitscentrum van Nederland'. Care-Go en BE-combi delen nu als goede buren het dak. En elk jaar komen er disciplines én bedrijven en merken bij.

Voor Care-Go werden wij gevraagd zowel het naamtraject te verzorgen, alsmede de totale corporate identiteit inclusief alle communicatie die ervoor moet zorgen dat Care-Go vanuit de pilotvestiging in Vuren na de regio ook de rest van het land zal veroveren. Hieronder is een aantal voorbeelden opgenomen van gerealiseerde projecten.







 




www.aditude.nl

Corporate identiteit LetmedoIT

Hoe bouw je een merk? Hoe bouw je een sterk merk? Om te beginnen moet je een sterk businessmodel hebben. Daarnaast een team waar je op kunt bouwen. Heb je bovendien een ' offer one can't refuse', oftewel een service die onvoorstelbaar veel verder gaat waar anderen ophouden, dan ben je serieus heel goed op weg.

De mensen achter LetmedoIT hadden dit heel goed door. 5 jaar lang bouwde dit inspirerende Utrechtse IT-bedrijf in strategische verkozen mediastilte aan een prachtig bedrijf met dito klanten. Toen was het moment daar. LetmedoIT was klaar voor de stap in de spotlights. Daarvoor was wel een identity refreshment gewenst.

Voor en vooral in samenwerking met het team van LetmedoIT zijn we in 2010 volgens een vooraf opgestelde strategische verkenning gestart om het merk te voorzien van een compleet nieuwe positionering en profilering, die recht doen aan de kwaliteitsstandaarden waarmee LetmedoIT zijn relaties bedient.

Het resultaat is een bijzondere corporate identiteit, inclusief opnieuw geladen waarden set en bijpassende corporate story. Maar we wilden meer. Het merk en zijn toegevoegde waarde moest tot in de diepste kern beklijven, bij relaties, in de markt, maar ook bij de eigen medewerkers. Zij zijn immers de belangrijkste ambassadeurs van het LetmedoIT-merk.

Zo lieten we tijdens een integrale merksessie iedere afzonderlijke medewerker een persoonlijke set aan waarden creëren. Deze '6 word stories of me' werden vervolgens op elk visitekaartje gedrukt en voorzien van interactieve QR-code, zoals dat ook op alle andere huisstijlmiddelen is gedaan. Op deze wijze hebben we in co-creatie met het LetmedoIT-team een identiteit gecreëerd, die letterlijk vanuit de inhoud geladen dialogen laat ontstaan tussen merk en markt, tussen bedrijf en klant, tussen IT-specialist en stakeholder.

Hieronder zijn enkele voorbeelden te zien van de corporate identiteit, die we bij Aditude hebben uitgewerkt in het handelsdrukwerk, een event-driven advertentiecampagne en de corporate website.








www.aditude.nl

3/15/2011

Corporate identiteit RAAK! in cultuur

RAAK! in cultuur wil dat zoveel mogelijk mensen geraakt worden door kunst en cultuur. RAAK! is er voor jong en oud. Voor scholen, voor amateurkunstenaars. RAAK! is creator, aanjager en bruggenbouwer tegelijk binnen de caleidoscoop van kunst en cultuur.

Raak! in cultuur Aditude Identity

Om de visuele identiteit beleefbaar vorm te geven, ontwikkelde Aditude Creative Agency voor RAAK! een geheel eigen typografie en beeldtaal. Het logo werd uitgevoerd in 4 basiskleuren en de toegepaste transparantie stond model voor de heldere werkwijze die RAAK! in cultuur nastreeft.



Raak! in cultuur Aditude Branding


Naast de realisatie van alle huisstijlmiddelen en de ontwikkeling van de korte en krachtige positioneringclaim 'RAAK! in cultuur', ontwikkelde Aditude tevens een aansprekende introductiekit en cultuurwaaier én een website die de waarden van de corporate identiteit ook online relevant en beleefbaar maken.

Raak! in cultuur Aditude Grafisch ontwerp



NIEUWE TIJDEN VRAGEN OM...

... EEN NIEUWE SITE EN EEN NIEUWE STORY...
Deze week lanceren wij onze nieuwe site. De single page presentatie van onze visie en missie, onze corporate story, als eerste opmaat naar wat we in de komende tijd voor de boeg hebben. Terwijl we achter de schermen verder bouwen, brengen we nu al een sterk bureauprofiel tot over het voetlicht:
WIJ BOUWEN MERKEN MET KARAKTER
Aditude Creative Agency helpt bedrijven en organisaties bij het positioneren en profileren van hun merk, product of dienst. We doen daarbij onze naam graag eer aan. Daarom gaan we heel ver om de merken die we bouwen karakter mee te geven. Want karakter maakt merken sterk. En sterker: karakter maakt merken relevant. En relevantie geeft merken meer waarde.
Daar is het ons om te doen. Want ook al heeft elk merk een verhaal te vertellen, alleen de merken die een waardevol verhaal vertellen, maken het verschil. Wij zijn de vertellers van waardevolle verhalen. En elk verhaal van elk merk dat wij bouwen vangen wij in associaties, gedachten, ideeën, woorden, beelden en vormen. En die helpen we vervolgens op allerlei manieren de wereld in. Zodat die wereld er vandaag, maar ook morgen net een beetje mooier, beter, relevanter en waardevoller uitziet. Dus we maken reclame? Ja. Maar wel met karakter. Want dat is wat een sterk merk onderscheidt van de massa.

NIEUWE TIJDEN VRAGEN OOK OM NIEUWE KLANTEN, NIEUWE MENSEN
We hebben dit jaar enkele interessante klanten van naam aan onze portfolio mogen toevoegen, waaronder Hunter Douglas Architectural Projects/Luxalon, DFND Hard Work Safe Gear, Smart Choice en meer. Om deze en ook onze bestaande klanten en strategische partners nog beter van dienst te zijn, hebben we ook ons team begin dit jaar uitgebreid met een creative designer, Wout de Jong. Met zijn komst hebben we alle disciplines in huis om merken tijdens het hele traject van positionering en profilering te bouwen en onderhouden.

... MEER NIEUWS VOOR DE BOEG
We blijven tussen de bedrijven verder bouwen aan onze nieuwe website. En later deze week voegen we hier op de blog een preview van recent gerealiseerde projecten voor bestaande en nieuwe klanten toe. Volop nieuws voor de boeg dus. Blijf, kortom, online met de ontwikkeling. Volg ons op twitter via de link hiernaast, of bookmark deze blog.