3/16/2011

Corporate identiteit LetmedoIT

Hoe bouw je een merk? Hoe bouw je een sterk merk? Om te beginnen moet je een sterk businessmodel hebben. Daarnaast een team waar je op kunt bouwen. Heb je bovendien een ' offer one can't refuse', oftewel een service die onvoorstelbaar veel verder gaat waar anderen ophouden, dan ben je serieus heel goed op weg.

De mensen achter LetmedoIT hadden dit heel goed door. 5 jaar lang bouwde dit inspirerende Utrechtse IT-bedrijf in strategische verkozen mediastilte aan een prachtig bedrijf met dito klanten. Toen was het moment daar. LetmedoIT was klaar voor de stap in de spotlights. Daarvoor was wel een identity refreshment gewenst.

Voor en vooral in samenwerking met het team van LetmedoIT zijn we in 2010 volgens een vooraf opgestelde strategische verkenning gestart om het merk te voorzien van een compleet nieuwe positionering en profilering, die recht doen aan de kwaliteitsstandaarden waarmee LetmedoIT zijn relaties bedient.

Het resultaat is een bijzondere corporate identiteit, inclusief opnieuw geladen waarden set en bijpassende corporate story. Maar we wilden meer. Het merk en zijn toegevoegde waarde moest tot in de diepste kern beklijven, bij relaties, in de markt, maar ook bij de eigen medewerkers. Zij zijn immers de belangrijkste ambassadeurs van het LetmedoIT-merk.

Zo lieten we tijdens een integrale merksessie iedere afzonderlijke medewerker een persoonlijke set aan waarden creëren. Deze '6 word stories of me' werden vervolgens op elk visitekaartje gedrukt en voorzien van interactieve QR-code, zoals dat ook op alle andere huisstijlmiddelen is gedaan. Op deze wijze hebben we in co-creatie met het LetmedoIT-team een identiteit gecreëerd, die letterlijk vanuit de inhoud geladen dialogen laat ontstaan tussen merk en markt, tussen bedrijf en klant, tussen IT-specialist en stakeholder.

Hieronder zijn enkele voorbeelden te zien van de corporate identiteit, die we bij Aditude hebben uitgewerkt in het handelsdrukwerk, een event-driven advertentiecampagne en de corporate website.








www.aditude.nl