9/02/2009

Nieuwe campagne: "IK BELEEF GORINCHEM"



[[teaser op landingpage daags voor de lancering]]


Op 2 september hebben we weer een mooi staaltje werk afgeleverd. Met de lancering van een nieuw cultureel festival in Gorinchem: "IK BELEEF GORINCHEM". Een 9 maanden durend festival, waarin kunst & cultuur op allerlei manieren te beleven valt. En de timing kon niet beter zijn; de stad Gorinchem heeft het namelijk tot de laatste 10 genomineerden geschopt voor de titel 'cultuurstad van het jaar 2010'...

[[het logo - een opvallende verschijning die letterlijk bol staat van beleving]]

Om het festival de nodige luister bij te zetten en tegelijk een sterk creatief-strategisch fundament te leggen voor het op de kaart zetten van de stad Gorinchem als kunst- & cultuurstad bij uitstek, ontwikkelden wij in samenwerking met Arti'Sjok ontwerpwerk en Since78 webdesign een identity, waarin eigenheid en eigenzinnigheid opvallend en verfrissend samengaan met praktische en consistente toepasbaarheid. Een huisstijl, waarin een bonte verzameling metaforen bijeenkomen in een stad die letterlijk bol staat van beleving... in muziek, literatuur, theater, beeldende kunst, en nog veel, veel meer.

We ontwikkelden een corporate identity, dat als communicatieplatform de vele culturele instellingen en hun PR-, communicatie- en ontwerpbureaus in staat stelt om met behulp van een speciaal samengestelde toolkit en webomgeving heel eenvoudig hun deelname aan het festival op te nemen in hun eigen communicatieprogramma's. Daarnaast een teasercampagne, een website, promotiematerialen en een campagne waarin bekende onbekende Gorcummers de hoofdrol spelen en als ambassadeur verbeelden hoe zij kunst & cultuur beleven in hun stad...

[[landingspagina publieksomgeving website]]

Meer weten? Kijk ook op: www.ikbeleefgorinchem.nl of beter: kom langs en beleef het zelf!